Sunday, January 24, 2010

Jurnal 2 - Daripada Farishah

Url : Tekan Sini

Tajuk : ISU-ISU KESELAMATAN DAN PRIVACY DALAM PENGGUNAAN E-MAIL DI PREMIS KERJA


Sinopsis

Email telah menjadi media yang semakin popular di abad ini. Baik pelajar mahupun dewasa, semuanya memiliki email tersendiri. Bukan satu, malah dua atau tiga email yang dimiliki. Dalam menghadapi pesatnya e-commerce, sektor industri kini mula sedar bahawa email dapat menentukan komunikasi yang efektif untuk mencapai hasil yang produktif dan kos rendah. Beberapa isu mula berbangkit manakala email semakin popular digunakan oleh pihak industri.
Antaranya ialah isu keselamatan sistem maklumat dan perlindungan privasi pengguna, serta penyebaran virus menerusi internet. Untuk membendung masalah ini, tindakan pencegahan ini dapat dilakukan dengan pelbagai cara. Salah satunya ialah melalui penggunaan kod amalan....... untuk tahu lebih lanjut, sila baca dan komen.

terima kasih

1 comment:

  1. Salam............
    penggunaan emel merupakan salah satu perkhidmatan mesej yang terkini dan terpantas. Kini semua jabatan keraajaan telah menggunakan email untuk semua perkhidamatan menghantar maklumat atau penyampaian maklumat terkini. Email menjadi komunikasi mudah alih yan popular bagi semua golongan tak kira golongan bekerja atau yang tidak bekerja. tetapi yang memnjadi masalahnya bial ada virus yang menyerang dalam email. jadi peru ada satu sistem untuk mengawal penyebaran virus dalam internet.

    ReplyDelete